Jumat, 03 September 2010

catatan untuk seorang lelaki II

*aku berdoa di tiap malamku .
aku berdoa untuk seorang lelaki yang ak sayangi .
aku berdoa untuk lelaki yang taat pada Penciptanya .
aku berdoa untuk lelaki yang begitu sayang dan begitu patuh pada ibunya .
aku berdoa untuk lelaki yang begitu bersemangat untuk mewujudkan mimpinya dan begitu mimpi itu terwujud dia tetap rendah hati .
aku berdoa untuk lelaki yang selalu ada untukku .
aku berdoa untuk lelaki yang tulus menyayangiku apa adanya .
dan aku berdoa untuk lelaki yang tak pernah ada duanya [sealain ayah] .

*Ya Allah . . jaga dan lindungi dia selalu . arahkan langkah kakinya menuju kebaikkan .
jaga hatinya agar selalu menyayangiku . jaga hatinya untukku seperti aku menjaga hatiku untuknya .
Ya Allah . . saat aku tak bersamanya, aku yakin ada Engkau yang jauh lebih hebat untuk menemaninya dan meneranginya kala gelap menerpa .

*Ya Allah . . berikan aku cinta yang tulus agar dapat membalas sayangnya untukku .
berikan aku ketegaran hati kala cahayanya meredam .
berikan aku ketegaran karang agar selalu menguatkannya .
selalu ingatkan dia bahwa aku ada untuknya .
aku begitu menyayanginya .

*aku berdoa untuk kita . semoga selalu berujung bahagia . amin =)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar